mandag 14. desember 2009

Ukas foto (51)

Lise har tatt ukas foto og skriver følgende på bloggen sin:
"Her har jeg kuttet veldig mye av bildet og forsterket kontraster en god del. Kontraster mellom mørkt og lyst viser ekstremt godt i dette bildet. Komposisjonen i bildet er veldig enkel, men samtidig ganske interessant. Jeg liker at det dannes et spennende mønster, samtidig som lyset forsatt er hovedpunkt i bildet. Når jeg ser på dette bildet føler jeg at jeg blir dratt mot det sterke sol-lyset i enden av tunnelen. Jeg liker at grusen på bakken er litt utydelig, og at lyset er så sterkt slik at man ikke helt ser hvor man er. Målet var å legge vekt på selve lyset som kommer inn i tunnelen.
Bildet går helt klart under kategorien "Lys".  Her har jeg lært å legge vekt på kontraster, samtidig som jeg har lagt god vekt på tunnelens "buete" vegg.
Kameraet jeg har brukt er Casio Exilim kompaktkamera."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar